torsdag 7. april 2011

Dagens outfit og bokanbefaling

Skal man rosablogge, så skal man rosablogge. Dette er altså min første "dagens outfit", som egentlig er gårsdagens outfit, men dog.

Ifølge en av deltakerne på boklanseringen til Frank Rossaviks bok om SVs historie, er den riktig rosabloggposituren å sette de ene benet bak det andre og lene seg litt bakover - og nevnte Fotballfrue som eksempel. Ikke en referanse jeg forventet når den snakkende klasse samler seg i bakgården til Sosialen, men dog.

Gårsdagens outfit var en kjole fra Max Mara kjøpt på salg i Gøteborg, kule lilla strømpebukser fra et eller annet sted og enda kulere flerfargede italienske sko med åpen tå fra Sergio Rossi som jeg plukket opp på salg på Eger Karl Johan.

Hæpp!

Siden jeg er nybegynner så får dere tilgi manglende poseringskompetanse. Men jeg har i hvert fall en kjendis i bakgrunnen - Frank Rossavik kan skimtes bak mannen i brun jakke.

Boklanseringen samlet store deler av den snakkende klassen og en del politikere. De som allerede har lest boken anbefaler den varmt, og jeg ser ingen grunn til å gjøre noen forskjell. Dette er en ubetalt bokanbefaling fra denne rosabloggeren - kjøp Frank Rossaviks bok om SV - Fra Kings Bay til Kongens bord. Sikre kilder forteller at den er en pageturner for alle som er litt politisk interessert. Og rosablogglesere er jo det. Litt politisk interessert, altså.

Anbefalingen skyldes absolutt ikke at jeg har leid kontorplass i kontorfellesskap med Frank, og at jeg er redd for at han skal liste seg bak meg med en hammer eller helle lim i skoene mine. Bare sånn at det er sagt.

4 kommentarer:

  1. Ingen spenstige avsløringer fra Slippefesten?

    SvarSlett
  2. Med så mange kjendistryner samlet så burde det kanskje være noe - alt fra politikere som Bård Vegar Solhjell, Torbjørn Røe Isaksen, Ola Borten Moe - til Preben Z. Møller, Marie Simonsen og et kobbel med journalister.

    Jeg fikk en klem av Trond Giske (vi var på turne sammen under antirasist-kampanje da han var leder i AUF), men det kvalifiserer vel ikke som en spenstig avsløring?

    SvarSlett
  3. En rosablogg trenger selvsagt følgere, som gir uttrykk for sin grenseløse beundring (eller bunnløse avsky). Disse må nesten være av en fullstendig annen type enn undertegnede, som har blitt alt for moden til å tilby noen av delene. Kunne selvsagt fulgt opp denne bloggens ide (slik jeg opppfatter den) med å utgi meg for å være en ung jente, siden jeg er en halvgammel mann med en blogg ingen leser.
    Uansett ønsker jeg lykke til videre, både med denne og selve Vampus-bloggen som jeg leser nå og da med interesse og en (sunn?) blanding av enighet og uenighet.
    Jon

    SvarSlett
  4. Søren. Grenseløs beundring, ja. Den kan bli en nøtt å knekke. Bunnløs avsky er jeg vant til fra VamPus ' Verden og twitter.

    Jeg tror det er sunnest for oss alle om ingen utgir seg for å være unge jenter, dersom de ikke er det :-)

    SvarSlett