onsdag 10. august 2011

Goodiebag med bart

Blant celebre og ikke fullt så celebre gjester kunne man i går finne VamPus på åpningen av Oslo Fashion Week. Ytterst talentløs og uerfaren som jeg er i slike sammenhenger, fant jeg for sent ut at presseveggen - der sponsorene av et event har logoene sine og kjendiser og wannabe's poserer - var stedet å rapportere fra. Skit i de norske designerne som viser klær, sjekk heller ut den korte skjortekjolen til Aylar, liksom.

Mitt trendvarsel for neste sesong er for øvrig å se tynn og sur ut. Bortsett fra det er alt lov. Grått er den nye sorte og fargeblokking er ut. Så helt lov er det ikke. Det er det aldri. Forsøk selv å komme i lilla strømpebukser og knehøye boots til kort skjørt som resepsjonist i din første jobb. Digresjon.

Selv om jeg selvsagt mest hadde lyst til å kaste meg over den såkalte goodiebagen så snart jeg fant plassen min i Posthallen, tilsier sosiale normer at man knapt skal ofre den ett blikk som for å si at lille moi trenger ikke dette og samme for meg hva som er oppe i den. Ja, særlig!

Dagens fangst fra sponsorene var




- Mini Redken-produkter, blant annet Real Control Overnight Treat. Liker miniprodukter, perfekt for reise.

- Santa Maria tostaditos, tapastopping og tapas spice mix. Si det til en spanjol uten å få et forundret blikk tilbake.

- Vinåpner - alltid nyttig.

- En øyeskygge fra L'Oreal som vil gjøre meg til en Bronze goddess.

- Mascara fra L'Oreal - false lash effect i hele 4 dimensjoner. Det gleder jeg meg til å se.

- En macronkake av alle ting - som Tone foreslo på Twitter var til å mate modellene med.

- Og, uvisst av hvilken grunn... en bart.

Meg - med nevnte bart.
 Og slik går no dagan...

6 kommentarer:

  1. Det bli itj nå fart uten bart vet du! ;) Men ettersom man ikke "får lov" til å se i goodiebagen før man er hjemme igjen, funka det vel ikke som planlagt.

    Takk for trendvarsel, jeg forstår at jeg kommer til å være helt ut neste sesong også.

    Mvh Tjukk & bli

    SvarSlett
  2. Bartekomplimenter måtte jo komme fra trøndelagen, ja :-)

    Vedr trendvarsel så tror jeg det er standarduttrykket på catwalken. Mormor på 85 mener modellene ikke har kunne gå ordentlig siden visningene på sekstitallet...

    SvarSlett
  3. Trønderbataljonen har slått til og lagt barter i alle goodiebagene!! :-D

    SvarSlett
  4. Maks misunnelig dah! Jeg vil også ha goodiebag.. hva gjør man for å bli invitert på slike tilstelninger da tru..

    Lurer forresten på hva det særeste noen har fått inn en slik pose er.

    SvarSlett
  5. Altså, frøken. I barteland brukes "sånn", itj "slik". "Sånn går no dagan". Mvh, trønder uten bart.

    SvarSlett
  6. Marte: Til moteuka tror jeg det omtrent bare var å møte opp. Men det varierer fra show til show. Nå er ikke jeg så bevandret i goodiebagenes verden (stort sett reklame fra sponsorer og en mascara i alle bager), men det særeste jeg har fått er vel.. den barten.

    Ximinez: "Slik" er vel i overkant Oslo vest, ja. Og slik går dagene der...

    SvarSlett